Vänskap med dig!

Det finns 4 olika sorters vänskap som är i den här ordningen:

•Klass kompisar

Det är dom du bara umgås med under skolan eller gymnasiet, vad ditt privata liv är, det har dom inte något med att göra, du behöver inte vara dig själv med dem, om du inte vill.

•Kompisar/kamrater

Vid det här stadiet kanske ni umgås mer än bara på skolan? Ni pratar ytligt men ändå märks det inte av, problem tar man sällan upp, ni är helt enkelt kompisar eller kamrater.

•Vänner

Någonstans här är det som ett stort hopp mellan just kompisar & vänner, här får man oftast känslan att; ah men det här är nog en vän som verkligen är min vän. Problem är helt okej att prata om, och ytligheten finns men nu är det mer kommunikationen som blir djupare.

•Bästisar/BFF

Det här innefattar enormt mycket, allt som har med vänskap att göra, listan kan göras oändlig, det viktigaste är att man är ärlig och att man är medveten om att man lovat vänskap för evigt, sviker man så måste man inte bli bästisar igen, varför ska man då vara vänner? uppifrån och ner så är det ingen som vill bli sviken. En självklarhet är att man kan släppa sina tankar och bara berätta om helt enkelt allt. BFF är egentligen samma sak, ”Best Friends Forever”, det är det bästisar är.

 

Men varför skriver jag det här? Har det hänt något?

 

Jag skriver det här för att ni behöver veta något om mig, och jag vill göra något fint för mina närmaste vänner, och det här är väl det största jag kan göra genom att bara sitta, och därför skriver jag och tänker berätta för er.

Det har hänt en massa. Först vill jag bara säga till er som läste mitt inlägg om att jag blivit vän med min gamla bästis, det kan vi glömma, den vänskapen existerar inte längre, och det är egentligen inget som hänt, men jag tänker lämna det ämnet för evigt nu, och fokusera på raka motsatsen.

 

 

Jag har bästisar, hur många, det har ingen betydelse, dom är mina bästisar, för dom har bevisat för mig vad vänskap är, att man kan gå över den där så kallade vänskapen och bli ännu bättre vänner, vänner förevigt!! Jag använder aldrig dess ord, men jag älskar er! Vart skulle jag vara utan er?

 

Vänner då? Jag har rätt så många vänner, men det finns några som verkligen bryr sig om mig, en jag lärt känna nyligen, en vän som bryr sig, som sticker ut ur mängden på ett bra sätt, som vill förbli min vän, du är en syster för mig!! Jag bryr mig om dig för jag vill det, inte för att jag måste. Ibland tänker jag om du är min bästis? Och jag tror ibland att du faktiskt är det, kanske det? Du är iallafall underbar, och får mig le dagar då egentligen jag bara borde dra ett ”faik” leende, men jag behöver inte det längre. Tack syster!

 

Kompisar och klass kompisar tänker jag slå ihop i den här texten, för den här kommer bli väldigt ytlig. Jag har min klass, och det är klart att ni med är underbara, och att jag trivs med er oså, vissa trivs jag mindre med, andra mer med, ni är en bra klass tycker jag! Anledningen till att jag kommer till skolan, ler, skämtar, sjunger, presterar är tack vare er!!  Annars skulle jag nog skolka, och inte orka prata med er,  varför ska jag göra det om ni ändå inte bryr er? Men det gör ni!  Tack för att ni är ett bra samarbete! Kompisar har jag väl några få från min "barndom" vi säger hej, men inte mer, jag börjar faktiskt tycka det är lite jobbigt, för jag känner dem inte, men varför vara otrevlig? Ni behövs med, vem vet, ni kanske är den första jag drar en mening för dagen! Så finns där för varandra, alt är ett samarbete!

 

Och det är precis vad det är, oavsett "vänskaps genre" så handlar allt om samarbete, utan kommunikation kommer ni inte ens att vara kompisar, ni kommer bli just den grupp som inte existerar i min text OKÄNDA! Det är liksom "ödet" kan man säga med snälla bokstäver.  Så samarbeta där ute nu, alla behöver vi åtminstone en enda person som visar intresse för oss, Vi behöver varandra gott folk!

Precis, en gåva.
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: