Tonårsminnen

Dom här bokstäverna är nedtryckning av en kille på 17 år, en kille som älskar och hatar, en kille vid namn Erik..

Vad tänker jag prata med dig om ikväll? Jo Minnesvärda stunder om tonåren, saker vi borde minnas som tonåring, vissa saker håller säkert du med, andra håller bara jag med om, och kanske är du inte tonåring längre? Då är det dax att vara det för stunden min vän!

 

♥ Tankegången

Är det något jag personligen vill minnas så är det hur jag tänker som tonåring, vad jag vill hata, vad jag vill älska och vad jag tänker om mig själv och andra, just nu tänker jag mycket på hur folk tänker om andra, som när jag frågade en gång om att få klättra upp på ett tak men jag fick inte det för jag var 17 och får liten, hur tänkte den personen? Hur kände jag mig? Jag hatade det! Ålder och färg är något som man inte ska gå in på tycker jag, det spelar ingen roll. Jag tänker mycket på framtiden, hur jag kommer vara då och vad jag kan få ut av tonåren just nu.

 

♥Musiken

Det här är något många kommer vilja minnas, vi förändras hela tiden, och även musiken, och även fast att det inte förändras så inser att vissa låtar kanske inte är bra för en.

Min musik har förändrats en massa, jag var en väldigt deppig person som yngre, och lyssnade på låtar som Sofijah och Fonky fresh, än minns jag dem, Samtliga av sofijah: De var så mkt, Försöker svensk text, Och när livet sviker, och Fonky fresh vände man sig till när man ville bli lite gladare, då var det låtar som, de bara e så och bara för dig.

Jag är intresserad av eran musik, vad gillade ni?

 

♥ Bästa vänner

Håller ni inte med? Klart man vill minnas sina bästa vänner, sedan starten! För att minnas tänker jag skriva om mina 3 bästa vänner som betyder enormt mycket, och det här är inte i ordning, tog i bokstavs ordning!

 

 

Martina - Jag har aldrig vart så länge vän med någon som med dig, vi började smsa och första gången som vi träffades var jag mer än bara trasig, men nu pratar vi om allt mellan himmel och jord! Vart vore jag utan dig? 

 

 

Mikaela - Första gången träffades vi vid en skola, vi sa inte så mycket, men veckor senare blev vi bästa vänner, och än är vi det! Utan dig kan man inte shoppa, du är unik, att få vara din vän är unikt!

 

Paulina - Hur länge har vi känt varandra? Precis, inte länge, och vad är vi, bästa vänner! Vi drogs till varadran när vi insåg att våra intressen var så lika, och vi hjälpte varandra, timmen innan du sa att vi är bästisar satt jag och tänkte på det.

 

♥ Allt man försökt lära sig

Hur många tonåringar har inte försökt lära sig saker och sedan gett upp? Jag har försökt med en massa, jag har försökt lära mig html men jag hann inte med det, för jag skulle lära mig spanska, men nej varför lära sig det, man kan ju fota och spela musik, och där är jag nu, Foto och Musik är min fritid!

 

♥ Första skolket

Det sägs att bara nördar inte skolkar, men vad spelar det för roll? Jag var alltid i tid, en dag fick jag utegångsförbud och vad skulle jag göra? Jag gick i 4an och sa att jag skulle ha tandläkare och så cyklade jag iväg och köpte godis! Jag kan erkänna att det var värt det! Men efter det så skolade jag ett par gånger till med nu var det nog minst 2 år sedan!

 

♥ Grupptrycket man stod emot

Jag har alltid vågat vara mig själv, jag har aldrig, rökt, druckit, knarkat osåvidare, jag kommer aldrig göra det! Och jag är glad att jag aldrig gjort det, för nu gläds man av det! Jag vågade som ung alltid stå upp för vem jag var och vad jag hade tro på, däremot gjorde jag mycket fel med, jag var väldigt bussig, men ung och dum sägs det ju!

Jag tänkte avsluta med den här bilden, än så undviker jag A brunnarna, men mer för att det är skoj! Det här är egentligen inget man höll på med i klassen, men jag var väldigt mycket för sånt här!
Kommentarer
Hanna säger:

Bra skrivet! Jag hade faktiskt också en period när jag lyssnade på Sofijah :P

Svar: Tack! :) ja men dom är faktiskt rätt så bra, ibland kan jag börja lyssna på dem igen ;)
Erik Björkén

2014-05-16 | 00:09:10
Bloggadress: http://hannaljungbergss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: