saknas rubrik

Jag sitter på mitt rum och lyssnar på musik med datorn i knät, kopplar ur mig från internet en stund, så att jag, musiken och tangenterna kan synka med varandra, utan internet, internetet släpper in så mycket annat. Just nu tänker jag på vad jag ska skriva? Jag tänker på vad jag tycker om att skriva om, är det om mig? Eller om andra? Eller om något som gått framåt? Eller bakåt? Ska jag skriva en egen låt? Och hur ska jag framställa det här? Negativt eller positivt? Med känsla eller med en platt text? Ska jag använda Google eller my own way? Ja det är mycket att fråga, och det är nog det som är kul, att fråga er? Eller är det att börja motivera sig att skriva något annat än kul, som perfekt istället, det är perfekt! Ska jag börja använda förkortningar? J venne va j sk skr!! Nej jag borde börja använda slang!! Jag undrar hur många ord som jag använder i slang som jag inte har en aning om! Det kanske är flera tusen!! Tänk om? Klockan är 22.48 och jag tittar längst ner på min skärm, 190ord på 10 minuter, det är inte så illa ändå!? Jag har inte ens börjat med något intressant. Ja just ja hur jag ser hur många ord jag använt är för att jag alltid skriver mina texter på Word då det är säkrare om chrome skulle crasha och så blir bilden i a4 på Word, nämen nu blev det 248 ord, 248 ord utan internet, tänk vad jag och mitt personliga nätverk kan åstadkomma, och den uppdateras hela hela tiden, nu stämmer inte ens dom tidiga siffrorna du läste precis, som känns som en evighet. En evighet med en evighets låt, en låt som jag tänker mig aldrig kommer bli dålig för mig!

När himlen blir grå, och när du säger till mig att håla fast, och det som är fel blir fel, jag blöder ut, jag stänger mina ögon, och frsöekr dkribs med dtämgda öfon, (och försöker skriva med stängda ögon) det går verkligen inte, jag syftar så klart på låten bleeding out med imagine dragons, jag svänger lite med huvudet, njuter samtidigt som jag skriver, fingrarna trycker på tråkiga svarta knappar och hjärnan bearbetar låt texten, samtidigt som den försöker håla sig till ämnet, som jag tycker den har misslyckats med! Hur blir det om samvetet skulle få jobba? Det skulle nog vara ganska skönt, det är lite som på en av mina favorit filmer som har namnet THE HOST, den är underbar! För ni som inte sett den, kolla inte ens trailern, hyr den direkt, den är såå.. det finns inga ord, den är både sorglig samtidigt som det är spänning i den, jag gråter alltid när Wanda tar ut själen ur sökaren, jag slutar aldrig gråta för det, minst en tår kommer ner, såg den igår en 7e gång, måste se den en 8e gång!!

Vet du vad jag inser nu? Nej det är klart du inte vet, vi kan inte läsa varandras tankar.. så jag kanske inte berättar, för äntlige har jag skapat en hemlis mellan dig och mig! Men frågan är om jag borde berätta? Är det verkligen så viktigt, jag kanske måste, för annars kommer du alltid undra. Nej nu får det vara nog! Sluta undra, men vet du vad jag inser just nu? 560 ord! På en text jag inte kommer komma på någon överrubrik till, så när du såg överrubriken, vad tänkte du? Jag kopplar mig till internet igen, jag byter låt till en presterande låt SMALL BUMP med ed sheeran! Och nu tänker jag, vad ska jag skriva nu? Men… jag har 611, nej 613, nej 615.. jag har många siffror på ord här, men jag vet inte hur jag ska göra nu, jag trodde jag skulle få skriva hela alfabetet i tur och ordning, men nu sitter jag är och vet inte hur jag fick till det här, jag lurade till en hemlis, jag fick dig att läsa texten, jag skrev när jag blundade, jag sitter med datorn på knätt, jag sover inte, jag använder mina tankar på ett annorlunda sätt, på det sättet jag aldrig använder dom på, på ett sånt här crazy sätt, den här texten saknar innehåll, men inte rubrik, för rubriken stämmer in, den är jag nöjd över! jag ler och stänger av musiken, jag sänker ner skärmen lite, jag släcker min natt lampa, och släcker ner allt.. plötsligt är texten i dina händer!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: