Morgan Wheeler

Det här är min överraskning till er, jag ska få skriva om min favorit cover artist, och ni ska få läsa!
Morgan wheeler är min favorit artist, dels för att hennes låtar har inspererat mig och dels för att hon bevisar att inget är omöjligt. Jag ska få er att förstå varför den här artisterna är så speciell för mig. 
 
Morgan Wheeler är hennes riktiga namn och även hennes artist namn,  hon tog studenten i mars 2013. Hon blev mycket mobbad på skolan, och valde att börja med hemma studier, vilket ledde till att det var väldigt tråkigt hemma och då bestämmde hon sig för att skaffa sig en hobby, hon fick trummor i present och började spela en massa med dem. En dag Glömmde en vän till henne sin gitarr, nästa dag skulle hennes vän hämta den, då hade Morgan lärt sig spela redan 3 låtar, på bara en dag!
Många människor har inte den här känlan för musik, men vissa har det på ett helt naturligt sätt, det gör det mycket speciellt!
Med tiden böjade hon lära sig mer instrument, gitarr, bass, trummor ja en hel del, sedan insåg hon att hon behöver en egen studio så att hon kan producera sin egen musik.
"Det blev en enorm passion och jag kunde bara inte sluta" 
 
Som ni säkert förstår så har alla artister ett normalt liv, hon har ett nära förhållande till sin familj, och hon gillar att spela tv-spel, umgås med andra gör hon med!
Morgan blev så inspererad av andra "youtubare" att hon började arbeta för att nå samma mål. Adam levin är hennes största inspiration, han spelar en massa instrument han med! Den 8 oktober 2011 släppte hon sin första cover video på youtube, med låten Pumped up kicks, en sådan här video tar ungefär 30 timmar från början till slut, det är ett hårt arbeta med hon tilläger att det är värt det!
 
Alla har vi våra favoriter, som riktiga artister och som cover artister, Även Morgan har sin favorit, Kurt Schneider.
Morgan Wheeler kommer att forsätta producera musik, precis som alltid, och bli ännu duktigare! 
 
"Ni driva mig alltid framåt och hjälper mig att försätta. Jag kan inte vänta och se vad framtiden innebär för oss . Jag vet inte vad jag skulle göra utan dig" Bara att att hon får se att vi kollar på hennes låtar på itunes, spotify eller på youtube, är oförklarigt, den känslan.. Ger henne som styrka att forsätta med musiken!
 
Tillsist tänkte jag länka tre av mina favorit covers av Morgan wheeler! Enjoy!
 
 
 
Kommentarer
Andrea säger:

vad fint hon sjunger

Svar: Ja eller hur!! :)
Erik Björkén

2014-06-05 | 22:10:28
Bloggadress: http://Photobyandreaa.blogg.se
Emmie Sjödahl säger:

Hej! Hur får du dina video klipp att synas sådär, och hur har du lagat/köpt din design så fiin!

Svar: Hej! såå fint skrivet :) Tack!Designen är en av blogg.se egna malar, men har redigerat lite i den :) Jag använder Malen "Dotty"

Du får videoklippen att synas genom att du på youtube trycker längre ner på: dela>Bädda in>Kopiera texten och klistra in den där du brukar skriva dina inlägg! Hoppas jag förklarat på ett förståeligt sätt ;) Bara att mejla eller något annars :)
Erik Björkén

2014-06-05 | 23:18:05
Bloggadress: http://peppard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: