Super size me

Det är egentligen vidrigt hur blinda vi människor är, att vi stoppar i oss mat som inte ens är mat egentligen! Det är sjukt! Vi fick se en film som heter: Super size me, den är något att rekommendera, vi människor blundar för verkligheten! Den handlar om en man som äter relativt nyttigt hemma men nu ska han testa i en månad att äta bara på macDonalds, det blev alltså bevisat att man blir fetare, mår sämre, får i sig mycket onyttigt och mycket annat, massa dåligt bara, det enda bra var att det är gott och att företaget känner miljoner per dag! Det är helt vansinigt, att vi betalar för skräpp, och inte nog med det sen stoppar vi det i oss med! Jag har alltid vart kritisk mot just MacDonalds, för det är så sjukt onyttigt, deras mat blir inte nyttigare, den blir bara fetigare, så att vi ska tycka om den ännu mer,dessutom dricker vi en läsk med, beroende på storlek så får vi i oss en väldans massa onyttigheter, om inte socker! Jag har med ätit onyttigt i två månader för två år sedan, jag åt i bara två månader bara pizza och hamburgare, för jag ville bli tjock, för jag tyckte och tycker att jag är för smal, men med åren har jag lärt mig att aceptera det här, men jag gick inte upp någon ting, gick upp hur lite som hellst, jag kännde bara av att jag hade bytt mat vannor för jag mådde sämre, och jag kännde av att jag inte fick i mig det jag måste, ja man märker ju att man inte presterar på samma sätt! Men tillägg att jag inte åt på macDonalds då! nej fy det är verkligen det sista jag äter på! Människor i America lever på MacDonalds 3-5 gånger i veckan, då är man ju beroende! då äter man ju inte för att det är gott, man äter det för att man känner att man mår bra av det, precis som när man tröst äter godis! Vi fick sedan svara på frågpr på ett paper, en fråga var; tror du att det skulle hjälpa om priserna var ännu högre? tillvis del ja, det skulle få visa att sluta, men jag tror inte det är lösningen, lösningen är vi! Det är vårat val, om du vill förkorta ditt liv med 16-25 år så yea Do It! Men om inte så är der dax att börja förändra! Man ska inte sluta äta snabb mat, det tycker jag inte, men minska! Både tomåringar, barn och vuxna behöver rätt vitaminer i sig! Och ärligt talat tycker jag hemlagat är det godaste,dessutom kan man lite på det till 99 %! Du är värd att njuta, men på ett bra sätt för oss alla, både du & hjärtat<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: