mobbning accepteras inte!

Du är en unik, du är bäst, du är den någon behöver tänker du, men det är mer än så, det är fler än en som behöver dig, fler än en, fler än två, fler än fler, fler än många, du är redan ett, mer av dig finns inte, därför är du värd mer än du redan fått vara med om! Du är du, lika bäst! lika värd! lika männsklig! lika underbar!
 
100 000 elever blir mobbade varje år, och det här enbart skolor inräknade! Vad håller ni/du/dom på med!!
varför sker sånt här? pågrund av vårat ursprung,våran tro, utseende, vårt sätt att va, ställning, ja t.o.m vad vi äter för slags godis. Vi får inte ha våra ideal! det är dom som ska bestämma, ni som står där ute och går i skolan än eller t.o.m gymnasiet ska komma ihåg den översta texten, för det är ni värda! Vi är värda våran ställning!! tro på dig själv! Det finns olika sorters mobbning, det finns nätmobning, psykiskt, fysiskt, lappar,texter,kommentarer, listan kan säkert göras längre, men vem bestämde det här? om dom minnsan fick bestämma det onda så kan vi väl få bestäma om något mer gott!? Det är som ett mönster, först gör dom det ena och det andra, det är liksom såå skumt! världen har alltid vart skum! jag gillar den inte, det har jag aldrig gjort, jag förstår fortfarande inte hur fotboll kunde vara det bästa på rasterna, eller att spela är roligt som tonåring, visst fotboll är kul då & då och spel när man spelar sällan, men inte när man kör det varenda dag, dag ut, dag in!
Att du bara säger hej till en ensam person är det bästa du kan göra, att le så kan du känna dig lycklig, pratar du med personen, då har du gjort mer än vad ordförådet kan ge oss! 
 
sen jag var liten blev jag med mobbad med, jag ska försöka ta allt i ordning. som liten var jag alltid speciell, när jag inte gillade en person så visade jag det, genom att inte var med den personen, jag hatade det jag ville hata. jag var väldigt busig med, som uppfattades som drygt, många blev arga på mig, och ja ni hajar! med tiden försvann det där "dryga" och jag blev en snäll person, vissa sa att jag var för snäll med ( vilket jag inte tycker stämmer, för ingen kan vara för snäll) då gick folk mot mig för det istället, för dom viste att jag inte skulle göra något emot dem, då var jag verkligen förvirrad, nu är frågan, vad ska man välja och göra? jag valde att berätta för en lärare och så småningom blev det bättre, och nu mobbar ingen mig, det känns som en evighet sen,men egentligen var det bara nåt år sedan. vad skulle jag göra? grubbla eller lösa ut den här röran i mina tankar? Jag har alltid vart en kämpig människa och tar alltid det svåraste, jag visste att lösa ut röran skulle vara svårare men jag visste att det skulle hjälpa, det gjorde det! <3 jag har vart med om nätmobbning, men det var lättare, bara att blocka, men det har fått mig att vända min syn på facebook, för är det nånstans där jag som mest blivit mobbad så är det på facebook, vi får inte vara oss själva där, och ärligt talat, så är jag mig själv på fejan om jag vill! men det är så konstigt! har haft bildagboken, lunarstorm o.s.v men aldrig har det vart värre.
Så du som känner dig under, som om allt vorre dött, du minns det stod där övre, den gäller dig med!
 
 
 
Kommentarer
Patricia Karlsson säger:

Driver en blogg om just detta, mobbning och näthat!
Inläggen hittar du under den kategorin!
Skrivit om andras historier som utsatta, detta är inte okej !! :)

kram

Svar: åh tack,ska ta & kolla! =) nej verkligen inte okej!!!! :)
Erik Björkén

2014-03-03 | 23:10:34
Bloggadress: http://patriciakarlssons.blogg.se/
Jonna säger:


Att någon ska råka ut för detta är så hemskt. Man blir så arg när man läser och hör om folk som råkar ut för detta så är det så man koka av ilska.
Absolut inte okej någonstans!

Svar: Tack! ja det ska då alltid ske något hemskt överallt :( hoppas saker förändras till framtiden för andra skolbarn, fast det känns nästan omöjligt! håller med dig, verkligen hemskt och aldrig okej!
Erik Björkén

2014-03-04 | 10:25:02
Bloggadress: http://tillypower.blogg.se
Linda säger:

bra inlägg

Svar: tack så mycket! :D
Erik Björkén

2014-03-04 | 14:23:57
Bloggadress: http://www.nattstad.se/Lindalinnros
Amanda Elvelin säger:

Håller med dig:)

Svar: åå tack så mycket!! :)
Erik Björkén

2014-03-04 | 17:48:06
Bloggadress: http://bangbangboom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: