Mat att bara äta av!

Jösses vilken dag det vart, och jag är så himla trött nu, låt oss få sova nu, men nae jag kan inte det, jag måste skriva klart det här, och jag ska läsa ett kapitel ur boken ”Uglies” på engelska!

 

Men varför är jag nu så trött? Jo sommartiden började igår och man har inte riktigt vant sig än, dessutom hade vi köket idag på skolan, så vi skulle alltså göra mat till gäster, perfa.. nae kanske inte, det är kul, men när man är trött, så är inte stress mitt samarbete! Som tur var så behövde bara jag och en annan i min klass ha hand om desserten, jag tror det blev sammanlagt runt 20 desserter, fantastiskt! Efter det så var jag med min Bästis Mikaela, vi pratade väldigt mycket, ja hur saker var när man var liten, liksom man ser barn som cyklar om kring och njuter, utan att stressa men numera cyklar man för att det går snabbast! För mig gör det de i alla fall, jag cyklar snabbt, jag älskar höjder och fart! Redan här är jag trött, och jag känner faktiskt inte för att skriva det här, men varför ska jag inte uppdatera mig? Eller er? Så jag får väl gör det på det här snabba sättet! Men snabbt går det inte, bilderna vill ju aldrig ladda upp sig, och därför tänker jag skriva längre till det är klart! Men mer om det här kommer jag förklara under bilderna, i alla fall om min skoldag!

 

Det gick jätte bra idag! Fast alla var lite trötta, och jag köpte mig faktiskt en Power-King i närheten där jag bor, gissa om koffeinet ledde upp? Aha!! Men sålänge varade inte det, och bra det, för jag vill faktiskt sova så snabbt jag kan ha ett gott samvete och känna att jag gjort det jag borde göra! En sak återstår och det är boken! Sen är det bara massa små saker, som att borsta tänderna!

 

Nu är bilderna äntligen uppladdade och jag kan skriva mina sista åsikter ÖVER varje bild!

 

Vi kan ju börja med desserten, så här vill jag att den ska se ut! meneee.. Bilden under visar hur den såg ut minuten efter! Det är glass, kolasås, jordgubbar, och apelsin, självklart gör vi vår egen glass och kolasås! För er som kräver extra med detaljer så är "glassen" av namnet PARFAIT! utsökt!

Ja det är ju inte samma som den övre, men det här var den andra talriken vi gjorde, och så här fick den bli, inte lika vackert, men godare med choklad!
Ni ska få veta att det ligger en hel del förberedelse bakom allt, ja här har jag skärt jordgubbar, och smaskat i mig hälften med, det är snart sommar ute, jag och jordgubbar, vi delar hem, och jag tycker att jag ger dem ett så fint hem, men om dom håller med? Det vet vi inte!
Vad gjorde resten av klassen då? Vi är delade i två stora grupper, en serverar och en är i köket, min grupp hade köket som ni förstår! Och i köket delar vi oss igen i grupper, en grupp gjorde, lax, en annan kyckling och återigen en annan gjorde omelett! Jag måste övergå till nästa bild, jag blir hungrig trots att jag inte är det!
Vår dessert! <3 och sandwitch till förrätt! Jag är tycker faktiskt våran klass är grym på att lägga upp saker! 
och sååå..
HAHA nej tänk inte en tanken! Såklart att det är nyfikna jag som älskar att blanda smaker! Och det är klart att jag gör det när jag får chansen, det var faktiskt utsökt! Däremot tyckte jag laxen var för salt, men oftast är den ju det, bara jag som är känslig! 
Imorn väntar en ny dag i köket, i 3 timmar, innan det har vi hygien kunskap och det ska faktiskt bli kul! Jag hoppas på sol hela dagen imorn, speciellt från morgonen och framåt! 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: